MKS Polonia Warszawa
„Puchar 1000 goli” to niecodzienna akcja PZPN przeprowadzona w sezonie 2021/2022 Pucharu Polski w piłce nożnej. Za sfinansowanie przedsięwzięcia odpowiadał bukmacher Fortuna, sponsor tytularny Fortuna Pucharu Polski. Jednym z laureatów konkursu był klub MKS Polonia Warszawa.
„Puchar 1000 goli” – na czym polegała akcja?
Akcja „Puchar 1000 goli” była inicjatywą mającą na celu wspieranie rozwoju polskiej piłki nożnej na poziomie niższych lig. Zespoły z 4 ligi i lig dalszych mogły zgłaszać swoje projekty, a najlepsze z nich otrzymały środki na ich realizację. Organizatorzy uruchomili głosowanie internetowe, w którym mogli uczestniczyć wszyscy chętni.
Fundusze na zrealizowanie zwycięskich pomysłów pochodziły z od sponsora Pucharu Polski, którym była firma bukmacherska Fortuna. Pula nagród zwiększała się w następujący sposób: za każdy gol stracony przez faworyta meczu Pucharu Polski, bukmacher Fortuna wpłacał 1 tys. zł. Jak się okazało, łączna kwota do podziału między 3 zwycięzców konkursu (w kategorii: kibicowskiej, infrastrukturalnej, społeczno-kulturalnej) wyniosła 90 tys. zł.
Klub MKS Polonia Warszawa zgłosił do udziału w konkursie „Puchar 1000 goli” 3 projekty. Stał się też zwycięzcą w kategorii infrastrukturalnej, dlatego bukmacher Fortuna przekazał klubowi 30 tys. zł na zrealizowanie przedstawionego projektu.
MKS Polonia Warszawa – projekt infrastrukturalny
MKS Polonia Warszawa do konkursu „Puchar 1000 goli” zgłosiła m.in. projekt infrastrukturalny. Jego celem miało być znaczące wzmocnienie potencjału treningowego drużyny seniorów występującej w klasie okręgowej. Głównym punktem tego przedsięwzięcia była inwestycja w specjalistyczny sprzęt do treningu motorycznego i bramkarskiego. W planach było zakupienie rozmaitych urządzeń, w tym: sprzętu do treningu czasu reakcji i refleksu, zestawów skrzyń plyometrycznych, manekinów do treningu bramkarskiego, a także drobnego sprzętu do treningu motorycznego, takiego jak: gumy i cięgna oporowe do treningu, sztangi, ławki treningowe, mini bandy itp.
Realizacja projektu miała na celu nie tylko rozwinięcie cech fizycznych zawodników, ale też zapobieganie potencjalnym urazom. Dlatego zaplanowane treningi motoryczne, które miały służyć poprawie szybkości, siły i zwinności piłkarzy, zostały zintegrowane z programem prewencji urazowej, aby minimalizować ryzyko kontuzji zarówno podczas meczów, jak i treningów. Realizacja projektu miała więc znacząco podnieść jakość treningów, przekładając się na lepszą formę zawodników, a jednocześnie stanowić długoterminową inwestycję w bezpieczeństwo i zdrowie piłkarzy.
Przedstawiony przez MKS Polonia Warszawa projekt zwyciężył w kategorii infrastrukturalnej konkursu „Puchar 1000 goli”.
MKS Polonia Warszawa – projekt kibicowski
Z kolei projekt kibicowski MKS Polonia Warszawa, zgłoszony do konkursu „Puchar 1000 goli”, miał na celu wzbogacenie doświadczeń kibiców podczas wybranych, najbardziej atrakcyjnych meczów. W ramach projektu planowano stworzenie wyjątkowych opraw meczowych, które miały zwiększyć zaangażowanie i entuzjazm fanów.
W planach było rozwieszenie banerów zapraszających na mecze, a także przygotowanie malowanych transparentów umieszczanych na ogrodzeniu stadionu, flag w barwach MKS Polonia Warszawa, kartoniady oraz balonów w klubowych barwach. Co więcej, każdy kibic z sektora aktywnie dopingującego miał być obdarowany unikalnym gadżetem meczowym, takim jak specjalna koszulka czy szalik, zaprojektowane na dany mecz.
Projekt przewidywał, że takie oprawy meczowe nie tylko uatrakcyjnią spotkania, ale również przyczynią się do zwiększenia frekwencji wśród różnych grup kibiców, także tzw. fanów piknikowych. Inicjatywa ta miała także na celu poprawę atmosfery na meczach i zachęcenie społeczności lokalnej do udziału w wydarzeniach sportowych. Dzięki rozdawaniu pamiątkowych gadżetów kibice mogliby też długo pamiętać o emocjonujących meczach i wspominać chwile przeżyte podczas wspólnego kibicowania.
MKS Polonia Warszawa – projekt społeczno-kulturalny
Jednocześnie MKS Polonia Warszawa, w ramach konkursu „Puchar 1000 goli”, opracowała projekt skierowany do kibiców klubu pt. „POLONIA TO TRADYCJA”. Pomysł polegał na organizacji spotkań edukacyjnych, które łączyłyby sportową pasję z historią klubu i miasta. Kluczowym elementem przedsięwzięcia miało być współdziałanie profesjonalnych historyków i zawodników-seniorów występujących w MKS Polonia Warszawa.
Celem projektu było pogłębienie świadomości młodych adeptów piłki nożnej dotyczącej bogatej historii Polonii Warszawa oraz roli klubu w historii Warszawy i Polski. Dodatkowo piłkarze uczestniczący w projekcie mieli mieć możliwość opowiedzenia młodszym kolegom o tym, że wybrali grę w warszawskim klubie z powodu jego wieloletniej, wspaniałej tradycji. Projekt miał więc stworzyć pewnego rodzaju platformę do przekazywania wartości drużyny w atrakcyjny i angażujący sposób.
MKS Polonia Warszawa
MKS Polonia Warszawa od wielu lat prowadzi treningi piłki nożnej dla dzieci i młodzieży na bardzo wysokim poziomie. Pragnąc zagwarantować ciągłość szkolenia, a także powiązać je z państwowym systemem edukacji, organizacja stworzyła również drużynę seniorów MKS Polonia Warszawa. Dzięki temu po ukończeniu 18 lat wychowankowie akademii mogą kontynuować występy w MKS Polonia Warszawa.
Podczas uczestniczenia w inicjatywie „Puchar 1000 goli” Fortuny i PZPN klub MKS Polonia Warszawa występował w II grupie warszawskiej ligi okręgowej.