MKS Myszków
„Puchar 1000 goli” to głośna inicjatywa PZPN zrealizowana w czasie 68. edycji Fortuna Pucharu Polski (sezon 2021/2022). Bukmacher Fortuna, sponsor tytularny Fortuna Pucharu Polski przygotował dla zwycięzców wysoką pulę nagród. Laureatem konkursu w kategorii kibicowskiej był śląski klub MKS Myszków.
„Puchar 1000 goli” – konkurs Fortuny i PZPN
„Puchar 1000 goli” stanowił inicjatywę PZPN i bukmachera Fortuna, która zrealizowana została w sezonie 2021/2022. Jej głównym celem było wspieranie zespołów piłkarskich z niższych lig w Polsce (od 4 ligi w dół). Kluby mogły prezentować swoje projekty w kategoriach: infrastrukturalnej, kibicowskiej i społeczno-kulturalnej. Swój udział w akcji mieli także kibice, którzy głosowali przez Internet na najlepsze projekty, a finalne decyzje o dofinansowaniu podejmowało specjalne jury.
Unikalność akcji „Pucharu 1000 goli” polegała na finansowaniu zwycięskich projektów z puli zależnej od goli zdobytych przez outsiderów w Fortuna Pucharze Polski. W praktyce, za każdy gol underdoga bukmacher Fortuna wpłacał do budżetu akcji 1 tys. zł. Zebrane 90 tys. zł zostało rozdzielone między 3 zwycięzców poszczególnych kategorii konkursu.
Klub MKS Myszków przygotował na potrzeby konkursu „Puchar 1000 goli” aż 3 projekty. W 1 z kategorii okazał się też być najlepszy, dlatego bukmacher Fortuna przekazał mu czek na kwotę 30 tys. zł na realizację projektu.
MKS Myszków – projekt kibicowski
Zgłoszony do konkursu projekt „MKS Myszków TV” został wybrany jako zwycięzca w swojej kategorii w konkursie „Puchar 1000 goli”. Przedmiotem projektu był rozwój prowadzonych przez klub transmisji z meczów MKS Myszków i transformacja tych działań w taki sposób, by stworzyć nowoczesną telewizję klubową.
Zalążki pomysłu zrodziły się podczas pandemii COVID-19, która uniemożliwiła kibicom obecność na stadionach. Początkowo realizowano proste transmisje meczów drużyny MKS Myszków na żywo na Facebooku przy użyciu smartfona. Później został wykorzystywano w tym celu bardziej profesjonalną kamerę. Ambitne plany klubu obejmowały też przeniesienie transmisji na platformę YouTube, aby umożliwić dostęp do publikowanych zawartości dla jak najszerszego grona kibiców.
Projekt „MKS Myszków TV” przewidywał doposażenie klubu w odpowiedni sprzęt, taki jak słuchawki i mikrofony spikerskie, stream deck, router itp. Zgodnie z planami telewizja klubowa miała pokazywać nie tylko transmisje meczów drużyny, ale także wywiady z zawodnikami i trenerami, materiały dotyczące działalności klubu czy newsy o różnych drużynach seniorskich i młodzieżowych.
MKS Myszków – projekt infrastrukturalny
Klub MKS Myszków zgłosił do konkursu „Puchar 1000 goli” także projekt infrastrukturalny. Centralnym elementem pomysłu na rozwój drużyny była inwestycja w zaawansowany sprzęt do wykonywania testów motorycznych, percepcji, a także monitorowania piłkarzy w czasie meczów. Taki zakup miał na celu przede wszystkim podniesienie jakości treningów i przygotowania zawodników. Ponadto jego realizacja pozwoliłaby na spore oszczędności budżetowe, ponieważ dotychczas klub był zmuszony do odpłatnego wypożyczania różnego rodzaju sprzętów od rozmaitych podmiotów.
Planowany sprzęt miał służyć nie tylko pierwszej i drugiej drużynie seniorskiej, ale również drużynie kobiecej i 7 grupom, w których trenują dzieci i młodzież. Projekt przewidywał nabycie takich urządzeń, aby wspomagać rozwój sportowy na każdym poziomie klubu. MKS Myszków, posiadając już pełnowymiarowe boisko ze sztuczną nawierzchnią spełniające najwyższe standardy, planował dzięki realizacji projektu wskoczyć na jeszcze wyższy poziom – zarówno pod względem technologicznym, jak i organizacyjnym.
MKS Myszków – projekt społeczno-kulturalny
Jednocześnie MKS Myszków, w związku z obchodami swojego 75-lecia, zgłosił do konkursu „Puchar 1000 goli” projekt społeczno-kulturalny. W ramach przedsięwzięcia planowano zorganizowanie meczu towarzyskiego pomiędzy zawodnikami reprezentującymi klub w jego złotej dekadzie (lata 1992-2002) a oldbojami z jednego z topowych zespołów z Polski. Projekt przewidywał również piknik dla dzieci oraz pomeczowe przyjęcie dla wszystkich uczestników.
Projekt miał być współfinansowany przez klub, a dzięki współpracy z lokalnym hotelem możliwe było zapewnienie komfortowego pobytu dla zaproszonych gości. Wydarzenie miało być prowadzone przez konferansjera i transmitowane przez telewizję MKS TV, zaplanowano też dodatkowe atrakcje w przerwie meczowej. Elementem imprezy miało być także podpisanie umowy partnerskiej z Ruchem Chorzów grającym w tym czasie w Ekstraklasie.
MKS Myszków
Klub MKS Myszków powstał już w 1947 r., a w czasie trwania akcji „Puchar 1000 goli” drużyna grała w IV lidze śląskiej (grupa I). Rywalizację w tym sezonie zespół zakończył na 4 miejscu w tabeli. W historii klubu wystąpiła wspomniana już „złota dekada”, a w latach 1994-2002 MKS Myszków w sposób nieprzerwany występował przez 8 sezonów na drugim poziomie rozgrywek, czyli w aktualnej 1 lidze. Co więcej, klub walczył swego czasu o awans do Ekstraklasy oraz dotarł do 1/8 finału Pucharu Polski.